Правило переверненої піраміди передбачає, що найважливіша, найсуттєвіша інформація — головне повідомлення — міститься на самому початку тексту у вичерпній, довершеній формі, а потім за принципом віддалення розміщуються все менш і менш важливі деталі та подробиці.

 

Переглядів: 230 | Додав: Lina | Дата: 21.03.2015 | Коментарі (0)

Римський ритор Квінтілліан (І ст. н.е.) казав, що про ту чи іншу подію або вчинок можна зробити висновок, якщо відома відповідь на сім питань: quis? quid? ubi? quibus auxillis? cur? quomodo? quando? Це твердження ввійшло в теорію журналістики під назвою Формула Квінтілліана:

  1. Хто?
  2. Що зробив?
  3. Де?
  4. Якими засобами?
  5. Навіщо?
  6. ... Читати далі »
Переглядів: 456 | Додав: Lina | Дата: 21.03.2015 | Коментарі (0)

Як писати новину?

  • Кожна нова думка чи цитата - це абзац.
  • Перший абзац розкриває заголовок у повному обсязі.
  • Другий - те, що не влізло у перший.
  • Третій-четвертий - пояснення, точки зору, передісторія. 
  • Новини із сюжетом без бека не буває. Читачу варто відновити у пам'яті ланцюг подій.
  • Трактувати події, висловлювати власне ставлення до ... Читати далі »
Переглядів: 201 | Додав: Lina | Дата: 21.03.2015 | Коментарі (0)

На анонімні джерела краще не посилатися. Читач не може довіряти тій людині, яку не знає. 

Якщо новину береш з іншого видання, краще переслатись на сайт. Важливо вказати - "за джерелами такого-то сайту (газети, журналу) стало відомо"...

Чітко визначити першоджерело - важливо. І у моральному плані, і у плані закону. Варто посилатись гіперспособом. 

 

Переглядів: 227 | Додав: Lina | Дата: 18.03.2015 | Коментарі (0)

  • Довжелезні речення - це зло. Коли ставиш кому, подумай про крапку.

  • Вставні слова - це сміття. Такого "добра", як "окрім того", "таким чином" має бути мінімум.
  • Великий абзац можна зробити на 2 (інколи 3) менших.
  • Абзац - це логічна думка, значить - закінчена.
  • ... Читати далі »
Переглядів: 210 | Додав: Lina | Дата: 16.03.2015 | Коментарі (0)

Немає адекватного виправдання тому, хто робить нудні заголовки. 

  • 60-80% читачів сайту уявляють замітку по заголовку. 
  • Більше семи слів у заголовку - крайній випадок.
  • У заголовку слів "може" і "можливо" не вживають. У такому випадку - немає новини. 
  • Дієслова у теперішньому часі у заголовок не попадають.
  • Найвживаніші дієслова - теж. Дієслів дуууже багато і можна підібрати щось цікавеньке. 
  • &qu ... Читати далі »
Переглядів: 230 | Додав: Lina | Дата: 16.03.2015 | Коментарі (0)

Додаткові 5 фішок, які роблять красивою інформаційну замітку:

  • Абзаци мають бути логічно завершеними шматками тексту. Текст має бути зв'язним.
  • Надто складні конструкції краще не використовувати. 
  • Довгі речення варто розбивати на прості. 
  • Із розділових знаків надавати перевагу крапці і комі.
  • ... Читати далі »
Переглядів: 230 | Додав: Lina | Дата: 14.03.2015 | Коментарі (0)

Прості правила є:

  • Текст побудувати за принципом піраміди. Така новина приваблива читацькому оку і легко сприймається. 
  • Перший абзац варто відбити від речення, в якому повідомляється хто, де і коли сказав новину, судження тощо.
  • Новини не починають з прямої мови. Пряму мову беремо в лапки. Варто дотримуватись одного варіанту лапок. 
  • Речення з прямою мовою завжди відділяють від розповідних і пишуть з нового абзацу.
  • Великі абзаци краще ділити на два або три.

 

Переглядів: 220 | Додав: Lina | Дата: 14.03.2015 | Коментарі (0)

Посилатися на джерело обов'язково. 

Цього вимагає і мораль, і закон

Джерелом може бути власкор, прес-служба, інформагенція, сайт. 

Активне посилання на першоджерело ставлять не нижче другого абзацу. 

Якщо новина написана з декількох джерел, то в такому випадку посилання йдуть по тексту.

Джерело пишуть так, як воно виглядає на логотипі сайту.

Переглядів: 200 | Додав: Lina | Дата: 14.03.2015 | Коментарі (0)

Заголовок - найважливіша частина Інтернет-нов ... Читати далі »

Переглядів: 209 | Додав: Lina | Дата: 14.03.2015 | Коментарі (0)

1 2 »